dimarts, 13 de febrer del 2018

3. Com es pot desenvolupar l'educació emocional als nins
L’educació emocional afecta el desenvolupament dels alumnes, ja que incentiva la seva motivació, predisposa a actituds més positives, millora les seves relacions i obté millors resultats acadèmics
Per aconseguir que un nen creixi, en tota la dimensió de la paraula, no n’hi ha prou amb l’adquisició de coneixements. Generar un clima emocional positiu també influirà de forma decisiva en el seu desenvolupament.
 Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i les hem de tenir en compte.


4. Comprendre les emocions
·      Reconèixer les pròpies emocions i sentiments i saber-los expressar.
·      Saber controlar les pròpies emocions i sentiments.
·      Reconèixer les emocions dels altres.
·      Saber gestionar i regular les emocions.

¨     Com em sento?
¨     Per què em sento així?
¨     M’agrada sentir-me així?
¨     Què puc fer per canviar-la i sentir-me millor?
¨     Quins efectes té la nostra vivència emocional amb els nostres fills?
¨     Etc.

§  Parlar als nostres fills, dels nostres propis sentiments: “ Estic trist perquè m’has parlat amb mal to”. “Avui he tingut problemes a la feina i em sento malament”. “ Estic content perquè has ajudat al teu germà”...

§  Proposar activitats que els permeti deixar anar determinades emocions de forma adequada, com practicar algun esport, caminar, pintar, ballar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada